Известие

Collapse
No announcement yet.

Заповядайте в дискотеката :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Заповядайте в дискотеката :(

    Здравейте алфаджии. Пиша ви понеже ме тормози един голям проблем с едни искри около кабелите на свещите. В общи линии прибирам се аз от работа вечерта към 22:30 и понеже след настъпване обичам да проверявам как е положението в коша вдигам капака и... Какво да видя... Малка дискотека, само чалгата липсваше... Всички кабели искрят (кабели сменяни преди година). Псувах псувах затворих капака... През почивните дни се почна едно човъркане от което останових няколко неща:
    1.Самите кабели не искрят (странно а?)
    2.Кабелите по какъвто и начин да ги докосваш докато работи колата не бият ток.
    3.Кабелите искрят в края на лулите от към свещите но не можах да разбера дали е отражение или бие искра в главата.
    4. Когато доближиш пръст до гумените тампони които обединяват кабелите се вижда една миниатюрна искра как се появява като волтова дъга но без да бие ток.
    Съответно викам си: Отиде работата на нови кабели и звъня на бащата в Германия и му казвам да ми намери оригинални ама наистина оригинални кабели не на думи. Гледахме Магнекор ама много кинти... 220 евро и то без пощата до България и решихме да вземем Беру 170 евра с отстъпката 130 или 140. Викам си супер ще мизерствам половин година да събера парите да ги върна на бащата ама карай нали колата ще е добре. Бащата обаче вика:Щом кабели начи и свещи и айде и едни NGK Iridium LPG понеже дъм на газ и аз кеф голям. Пристигнаха ми сложих ги запалих и мърка викам си супеф ся и ако върви добре още по супер, а то верно като самолет. И си се прибирам аз снощи от работа доволен от колата и си отварям капака и гледам.... Пак дискотека по абсолютно същия начин както и предните кабели на 1 година (които бяха менте). Та колеги помагайте давайте съвети какво да правя понеже имам съмнение че не кабелите са проблема, а или алтернатора или ми се губи някоя маса на двигателя или не знам вече какво. А не ми се иска да скапя кабели и свещи за 500 лв.

    P.S. Забравих да спомена че съм със стария 8v двигател 1.7
    Last edited by boro2006; d.m.y г., 02:30.
    Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

  • #2
    Изобщо не се притеснявай. На моя туин спарк като отворя капака даже с чисто нови кабели, ако се вгледам за няколко секунди зрението ми се адаптира и виждам как "пълзи" тока по кабелите от край до край. Отделно там където са най-навряни, при оная уж разделителна гума се вижда как искрят леко и прехвърлят към главата, или един към друг. Това беше преди 1 г., когато кабелите бяха нови. От тогава не съм ги поглеждал, ама колата не прекъсва и не губи мощност и изобщо не ми пука. Ако кабелите ти не са наред, колата ще прекъсва. Щом не прекъсва, не се филмирай. Кабели се прецакват от нередовна смяна на свещи и от старост. Честно казано моята и с оригиналните БОШ които са минали почти 290 000км. грам не прекъсва, но светят наистина много, особено около лулите. По мое мнение няма как тия кабели да не светят като са 8000 в тоя тесен тунел и винаги се допират.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

    Comment


    • #3
      И елконаджията ми каза че можеби заради близоста на толкова много кабели се получава това... Просто имам няква параноя покрай тая кола. Ей ся нещо се разграка пък отпред и се чудя кво се случва.
      Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

      Comment


      • #4
        Възможно ли е това да е от бобините? Моите старите кабели биеха ток, а не светеха. При тебе а обратното, което ми се струва много странно. Относно близостта на кабелите един до друг-абсолютно и на мен не ми харесва, затова като смених кабелите, не съм слагал алуминиевата плочка с надписа Alfa Romeo отгоре. Това също не е идеален вариант, щото влизат всякакви боклуци при свещите и при следваща смяна има вероятност да паднат вътре в цилиндъра, ако не ги одухам добре.

        Друго, което се сещам е подредбата на кабелите-сигурен ли си, че си ги наредил правилно? Щото има голямо значение. Ще напиша нещо, което е само хипотеза, без да претендирам, че е вярно, моля да не бъда овикван твърде много Нашите коли всъщност имат 4 бобини с по два извода всяка. За да пусне нормално искра през извода, който е на цилиндър в работен такт, другия й извод трябва да е на цилиндър в такт продухване, където съпротивлението е малко. Т.е. на първи цилиндър лявата свещ е на една бобина с лявата свещ на 4-ти цилиндър. За да пусне искра на първи в работен такт, бобината затваря веригата през свещта на 4-ти, като използва това, че 4-ти в момента е в такт продухване и съпротивлението там е малко. Ако обаче объркаш кабелите и вместо на 4-ти боднеш кабела на друг цилиндър, там не се знае в кой такт ще си и дали съпротивлението ще е толкова малко,. Съответно бобината не може да затвори веригата през електродите на свещите и търси друго място-през лулите директно към главата.

        Comment


        • #5
          Подредбата на кабелите е елементарна
          Бобини:
          1 2 1 2
          4 3 4 3
          Свещи:
          1 1 2 2 3 3 4 4
          При мен левите свещи са свързани с бобината, която е по-близо до дебитомера, като това казват, че няма никакво значение, но така са от завода.
          Преди ми се е случвало да вържа левите свещи правилно и да объркам десните, и колата пак си вървеше, малко странно работеше на празен ход, но като цяло не прекъсваше.
          1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

          Comment


          • #6
            Ама чакайте сега нещо не разбирам от обясненията. Аз като взех колата подредбата на кабелите си беше каквато е сега нищо не съм разменял като съм ги редил. Обаче не съм сигурен дали преди това са били правилно подредени и чесно казано никога не ми е идвала идеята че може да са объркани. Та моята подредба е следната (нали бобинките си имат номерца на изходите и да кажем че бобина 1 е от към дебитомера а 2 към перката):
            Левите свещи на всеки цилиндър са наредени на бобина 2 според номерацията на самата бобина а десните на бобина 1 според номерата на бобината.
            Тоест от постовете ви излиза че някой идиот на времето ги е наредил едно към гьоторе или аз нещо не зацепвам
            п.п. Колкото до загубата на мощност-наблюдава се такова явление ама то това е като вдигне над 90 градуса или на 90 което в странно ама си живея с тоя факт и не му мисля много както и с факта, че перката за охлаждане тръгва на 95 или 97 градуса ама с това вече се отказах да се боря след като смених всичко по охладителната система + около 4 датчика на радятора....
            Last edited by boro2006; d.m.y г., 20:56.
            Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

            Comment


            • #7
              Относно загубата на мощност, провери темп. датчик на антифриза който е на термостата, и темп. датчик на входящ въздух (в дебитомера).
              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

              Comment


              • #8
                На антифриза е сменен с нов без промяна а колкото до въздуха не знам дали има значение понеже и на газ го прави...
                Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

                Comment


                • #9
                  Подредбата на кабелите е написана на всяка бобина - там пише до всеки от изводите й - 1,2,3,4, което са цилиндрите.
                  Всяка бобина има връзка със всеки цилиндър.
                  Колкото до дискотеката, при мен беше дискотека с оригиналните бош кабели и не съм имал проблем с работата на двигателя, тогава.
                  Все пак ги смених с беру кабели и дискотеката изчезна.


                  Даването на газ, води до пристрастяване!
                  Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                  Volvo V50 2.0D by RuBig

                  Comment


                  • #10
                    Да, кабелите се редят лесно, просто идеята ми беше да види дали са наредени все пак.

                    Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
                    Относно загубата на мощност, провери темп. датчик на антифриза който е на термостата, и темп. датчик на входящ въздух (в дебитомера).
                    Колега, я кажи как се проверява изправността на датчика за входящия въздух-тоя, който е в дебитомера? С мултицет може ли да стане?

                    Comment


                    • #11
                      Колега, аз имам такъв с неработещ датчик и с него ми свети непрекъснато чека. Записва грешка 1225 IAT Sensor. Ти май нямаш чек, но може да провериш за такава грешка като закачиш колата на диагностика. Иначе ако работи, почистването му със спрей има известен, минимален ефект - стига да е зацапан де. При мен беше направо почернял... Иначе с мултицет 100% може да се провери, не знам обаче нито кой от 5-те пина на дебитомера е за него, нито какви стойности при каква температура трябва да показва. Виж в АутоДата.
                      1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                      Comment


                      • #12
                        Ще го проверя тоя датчик аз си го мисля това отдаван обаче колеги имам едно друго запитване към някой който знае. Какъв е номера на лагера на висящия лагер на дясната полуоска (опорния лагер) че ми е разбит май май и почна да тропа?

                        П.П. И размерите му също ми вършат работа.
                        П.П.2 И евентуално някакви напътствия как да го изкарам пустиняка му без да разрежа пръта на 2 от нерви
                        Last edited by boro2006; d.m.y г., 23:01.
                        Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Tempras Покажи съобщение
                          Колега, аз имам такъв с неработещ датчик и с него ми свети непрекъснато чека. Записва грешка 1225 IAT Sensor. Ти май нямаш чек, но може да провериш за такава грешка като закачиш колата на диагностика. Иначе ако работи, почистването му със спрей има известен, минимален ефект - стига да е зацапан де. При мен беше направо почернял... Иначе с мултицет 100% може да се провери, не знам обаче нито кой от 5-те пина на дебитомера е за него, нито какви стойности при каква температура трябва да показва. Виж в АутоДата.
                          Ясно, колега, благодаря!

                          Comment


                          • #14
                            Колеги никой ли не знае за тоя лагер ?
                            Alfa 155 1.7 TS 8V и една Alfetta GT 1.6 8V и Peugeot 205 1.8D

                            Comment


                            • #15
                              Кабелите е нормално да правят сияния!!!! Лагера на полуоската заводски е FAG с номер 63006 C4 с размери 55/30/19 мм провери дали нее разбита конзолата а не самия лагер!!! Температуения датчик в дебитомера при стаина температура 21 градуса има съпротивление ~2.5 килоома, пиновете които са отредени за него са последните два ( пин 4 и 5, на дебитомера са си означени или последните 2 от към въздушния филтър)
                              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                              Comment

                              Working...
                              X